Než začnete importovat náklady do GA4, je nutné u všech marketingových url nastavit UTM parametry utm_id a utm_campaign.
Náklady se do GA4 začnou propisovat od okamžiku nastavení těchto UTM parametrů. Zpětně náklady ke kampaním bez těchto UTM parametrů doimportovat nelze.
Za tento návod děkuji agenturám 6clickz a KOFEIN, od kterých jsem postup převzal a Cost Import mu přizpůsobil.
1. Vytvoření SFTP účtu
Pro účely importu nákladů do GA4 je zapotřebí SFTP server, který umožňuje přihlašování pomocí veřejného SSH klíče.
Dobrý poměr cena/výkon nabízí hosting od Bluehost.com, kdy stačí základní Basic plan.
Při vytváření účtu není nutné zakupovat vlastní doménu ani další doplňkové služby.
Po přihlášení do Bluehost účtu jděte do: Websites » Settings » Advanced » FTP Access (Manage)
Zde je potřebné vytvořit FTP účet. Log In a Password mohou být libovolné. Po vytvoření FTP účtu se objeví Log In, který se zadává v config spreadsheetu do listu ftp_connection a User name, které bude sloužit pro napojení do GA4.
2. Nahrání CSV souboru na SFTP server
K nahrání CSV souboru na SFTP server slouží v config spreadsheetu sloupec FTP connection.
Do tohoto sloupce se vkládá číslo řádku z listu ftp_connection.
CSV soubor je pojmenován podle sloupce A v config spreadsheetu. Automaticky je název převeden na malá písmena, odebrána diakritika a speciální znaky jsou nahrazeny pomlčkami.
Na jeden SFTP server můžete nahrát CSV soubory pro všechny vaše klienty.
Nahrané CSV soubory na SFTP serveru si můžete zkontrolovat přes File Manager: Websites » Settings » Advanced » File Manager (Manage)
3. Nastavení data importu v GA4
Nejdříve je potřebné v GA4 vytvořit data import a získat SSH klíč pro autorizaci na SFTP serveru.
Automatické spouštění nastavte alespoň hodinu po skriptu pro Cost Import.