Jak na UTM Tagging

Naposledy změněno: 3.2.2024
  • Chcete-li importovat náklady do GA4, musíte u všech marketingových url začít používat UTM parametry utm_id a utm_campaign.
  • Náklady se do GA4 začnou propisovat od okamžiku nastavení těchto UTM parametrů. Zpětně náklady ke kampaním bez těchto UTM parametrů doimportovat nelze.

Úroveň účtu - Zbožové srovnávače


  • I když importujete úroveň celého účtu, musíte jej do GA4 naimportovat jako jednu kampaň. To se týká především zbožových srovnávačů.
  • Cost Import na úrovni účtu generuje utm_id jako source_medium (source + podtržítko + medium).
  • Dále je potřebné zvolit vlastní název kampaně, který zadáte jak do config spreadsheetu, tak i do utm_campaign.


  • Podle příkladu výše, budou UTM parametry vypadat následovně:
    ?utm_source=heureka.cz&utm_medium=product&utm_id=heureka.cz_product&utm_campaign=cost_import
  • Stejně tak budou vypadat UTM parametry pro Biano, Favi, Glami atd...

Úroveň kampaní - PPC systémy


  • U většiny PPC systémů je možné propisovat do utm_id a utm_campaign skutečné ID a název kampaně z administrace.