Úvodní nastavení pro import do Universal Analytics

Naposledy změněno: 22.9.2022
Vytvoření importu údajů v Universal Analytics
Správce » Služba » Import údajů » Vytvořit
Nastavení config spreadsheetu
- vytvořte si kopii config spreadsheetu
- Product key je unikátní textový řetězec, ke kterému se váží zakoupené moduly
- nákladová data si můžete nechat vypisovat i do spreadsheetu zadáním jeho url (Spreadsheet export url) a názvu listu (Sheet export)
- tento list si můžete jednoduše vypublikovat jako CSV feed a použít například jako zdroj pro datový sklad
- pokud nevyplníte údaje pro Google Analytics, budou se data vypisovat jen do Google Spreadsheet
- import nákladů na úrovni (Level) celého účtu (account) nebo jednotlivých kampaní (campaigns)
- jak získat Sklik a Facebook token
Převod měn (Exchange rate)
Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.
příklady:
- Sklik účet v CZK a Analytics účet v EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
- Facebook účet v EUR a Analytics účet v CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
- nic přepočítávat nepotřebuji: 1
Úprava názvů kampaní
Úprava názvů kampaní se hodí v případě, že se do Google Analytics propisují kampaně malými písmeny či bez diakritiky.
- sloupec Lower case:
- TRUE -> název kampaně malými písmeny
- FALSE -> ponechá původní velikosti písmen
- sloupec Diacritics:
- TRUE -> ponechá diakritiku
- FALSE -> odstraní diakritiku
Filtrace
- filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní
- sloupec TRUE/FALSE:
- TRUE -> obsahuje
- FALSE -> neobsahuje
- je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů
příklady:
Tipy
- je třeba vybrat jednu úroveň importu (account/campaigns), pokud zpětně importujete obě dvě, dojde k duplikaci nákladů
- při přejmenování kampaní dochází k duplikaci nákladů, po přejmenování je třeba nastavit Days back na 1
- první zpracování, než se budou data v Google Analytics zobrazovat, může trvat i několik hodin (dle Googlu až 24 hodin)
- lze dohrát i historická data, stačí jednorázově změnit sloupec Days back třeba na 365
- importované data se v Google Analytics objeví jako soubor, který si můžete stáhnout (při stahování přidejte příponu .csv)
- pokud nahrané soubory odstraníte, zmizí i nákladová data z Google Analytics
Kde zobrazit náklady
Akvizice » Kampaně » Analýza nákladů
Přizpůsobení » Vlastní přehledy » Nový vlastní přehled