Úvodní nastavení Config Spreadsheetu
Naposledy změněno: 20.2.2024
Nastavení config spreadsheetu
- Vytvořte si kopii config spreadsheetu (Soubor » Vytvořit kopii). Při vytváření kopie je nutné být přihlášený ke Google účtu.
- Product key (B2): je unikátní textový řetězec, ke kterému se váží zakoupené moduly.
- Notification e-mail (B3): slouží k posílání notifikací ohledně běhu skriptu. Můžete zadat více e-mailových adres oddělených čárkou.
- Web name (sloupec A): libovolné pojmenování klienta.
- Spreadsheet url (sloupec B): url adresa spreadsheetu, do kterého se budou vypisovat data. Doporučuji mít pro každého klienta samostatný spreadsheet.
- Sheet name (sloupec C): název listu ze spreadsheetu vloženého do sloupce B.
Incremental backup (sloupec D)
- Zadejte TRUE nebo FALSE.
- TRUE: data jsou přírůstkově ukládány. Stačí jednou naimportovat historická data (např. days back 730) a poté můžete days back (sloupec J) snížit třeba na 15 dní. Je zbytečné každý den dotahovat historické období.
- Přírůstkové ukládání na úrovni kampaní funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign ID (automaticky dotahuje Cost Import z administrace reklamního systému). Pokud se kombinace již ve spreadsheetu vyskytuje, pak se na daném řádku aktualizují metriky: cost, clicks, impressions, conversions a conversions_value. Dále se aktualizuje i campaign name. Pokud tedy dojde k přejmenování kampaní, pak nedochází k duplikaci nákladů, ale název kampaně se za dané období aktualizuje.
- Přírůstkové ukládání na úrovni účtu funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign name (to je buď prázdné, nebo si můžete v config spreadsheetu zvolit libovolný název).
- FALSE: sheet se po každém spuštění skriptu nejdříve smaže. Vhodné například pro datový CSV feed, kde se bude denně aktualizovat třeba posledních 30 dní.
Import do BigQuery
-
Pro import dat do BigQuery slouží v config spreadsheetu sloupce Project ID, Dataset a Table.
- Project ID (sloupec E): ID vašeho projektu v BigQuery.
- Dataset (sloupec F): název datasetu ve vašem projektu v BigQuery. Pokud bude buňka prázdná, automaticky se vytvoří dataset s názvem cost_import.
- Table (sloupec G): název tabulky, která se automaticky vytvoří ve vašem datasetu v BigQuery. Pokud bude buňka prázdná, vytvoří se tabulka pojmenována podle sloupce A v config spreadsheetu. Název je převeden na malá písmena, odebrána diakritika a speciální znaky jsou nahrazeny podtržítky.
Tabulku v BigQuery ručně nevytvářejte. Bude automaticky vytvořena podle názvu v config spreadsheetu.
- U importu do BigQuery je nastaveno přírůstkové ukládání. Pokud máte nastaveno days back například na 15 dní, tak se každý den posledních 14 dní aktualizuje a 1 den se vloží.
- Ve skriptu povolte BigQuery API.
CSV Folder ID (sloupec H)
FTP connection (sloupec I)
Nastavení modulů
Převod měn (Exchange rate)
Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.
příklady:
- převod z CZK na EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
- převod z EUR na CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
- nic přepočítávat nepotřebuji: 1
Úprava názvů kampaní
- Sloupec Lower case:
- TRUE » název kampaně malými písmeny
- FALSE » ponechá původní velikosti písmen
- Sloupec Diacritics:
- TRUE » ponechá diakritiku
- FALSE » odstraní diakritiku
Filtrace
- Filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní.
- Sloupec TRUE/FALSE:
- TRUE » obsahuje
- FALSE » neobsahuje
- Je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů.
příklady: