Úvodní nastavení pro import do Google Sheets

Naposledy změněno: 31.10.2022
Nastavení config spreadsheetu
- vytvořte si kopii config spreadsheetu
- Product key je unikátní textový řetězec, ke kterému se váží zakoupené moduly
- import nákladů na úrovni (Level) celého účtu (account) nebo jednotlivých kampaní (campaigns)
- jak získat Sklik a Facebook token
- importovaná data si můžete jednoduše vypublikovat jako CSV feed a použít například jako zdroj pro datový sklad
Folder ID - CSV
- Data je možné ukládat do CSV souboru na Google Drive, stačí zadat ID složky.
Přírůstkové ukládání (Incremental backup)
- TRUE: Data jsou přírůstkově ukládány. Stačí jednou naimportovat historická data (např. days back 730), poté můžete days back snížit třeba na 15 dní.
- FALSE: Sheet se pokaždém spuštění skriptu nejdříve smaže. Vhodné například pro datový CSV feed, kde se bude denně aktualizovat třeba posledních 30 dní.
Převod měn (Exchange rate)
Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.
příklady:
- převod z CZK na EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
- převod z EUR na CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
- nic přepočítávat nepotřebuji: 1
Úprava názvů kampaní
- sloupec Lower case:
- TRUE -> název kampaně malými písmeny
- FALSE -> ponechá původní velikosti písmen
- sloupec Diacritics:
- TRUE -> ponechá diakritiku
- FALSE -> odstraní diakritiku
Filtrace
- filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní
- sloupec TRUE/FALSE:
- TRUE -> obsahuje
- FALSE -> neobsahuje
- je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů
příklady: