Úvodní nastavení pro import do Google Sheets

Naposledy změněno: 20.2.2024

Nastavení config spreadsheetu


  • Vytvořte si kopii config spreadsheetu (Soubor » Vytvořit kopii). Při vytváření kopie je nutné být přihlášený ke Google účtu.
  • Product key (B2): je unikátní textový řetězec, ke kterému se váží zakoupené moduly.
  • Notification e-mail (B3): slouží k posílání notifikací ohledně běhu skriptu. Můžete zadat více e-mailových adres oddělených čárkou.
  • Web name (sloupec A): libovolné pojmenování klienta.
  • Spreadsheet url (sloupec B): url adresa spreadsheetu, do kterého se budou vypisovat data. Doporučuji mít pro každého klienta samostatný spreadsheet.
  • Sheet name (sloupec C): název listu ze spreadsheetu vloženého do sloupce B.




Incremental backup (sloupec D)


  • Zadejte TRUE nebo FALSE.
  • TRUE: data jsou přírůstkově ukládány. Stačí jednou naimportovat historická data (např. days back 730) a poté můžete days back (sloupec G) snížit třeba na 15 dní. Je zbytečné každý den dotahovat historické období.
    - Přírůstkové ukládání na úrovni kampaní funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign ID (automaticky dotahuje Cost Import z administrace reklamního systému). Pokud se kombinace již ve spreadsheetu vyskytuje, pak se na daném řádku aktualizují metriky: cost, clicks, impressions, conversions a conversions_value. Dále se aktualizuje i campaign name. Pokud tedy dojde k přejmenování kampaní, pak nedochází k duplikaci nákladů, ale název kampaně se za dané období aktualizuje.
    - Přírůstkové ukládání na úrovni účtu funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign name (to je buď prázdné, nebo si můžete v config spreadsheetu zvolit libovolný název).
  • FALSE: sheet se po každém spuštění skriptu nejdříve smaže. Vhodné například pro datový CSV feed, kde se bude denně aktualizovat třeba posledních 30 dní.



CSV Folder ID (sloupec E)


  • Data je možné ukládat do CSV souboru na Google Drive, stačí zadat ID složky.
  • ID složky získáte z url po jejím otevření:
    https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1LjcV1VyYoISEY1Fba3amkGmIgHOA4
  • CSV soubor je pojmenován podle sloupce A v config spreadsheetu. Automaticky je název převeden na malá písmena, odebrána diakritika a speciální znaky jsou nahrazeny pomlčkami.
  • Do jedné složky můžete nahrát CSV pro všechny vaše klienty.



FTP connection (sloupec F)



Nastavení modulů




Převod měn (Exchange rate)


Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.

příklady:

  • převod z CZK na EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
  • převod z EUR na CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
  • nic přepočítávat nepotřebuji: 1



Úprava názvů kampaní


  • Sloupec Lower case:
    - TRUE » název kampaně malými písmeny
    - FALSE » ponechá původní velikosti písmen
  • Sloupec Diacritics:
    - TRUE » ponechá diakritiku
    - FALSE » odstraní diakritiku



Filtrace


  • Filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní.
  • Sloupec TRUE/FALSE:
    - TRUE » obsahuje
    - FALSE » neobsahuje
  • Je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů.


příklady:


Nastavení skriptu




Ke stažení


   Config Spreadsheet
   Skript