Úvodní nastavení pro import do Google Sheets
Naposledy změněno: 20.2.2024
Nastavení config spreadsheetu
- Vytvořte si kopii config spreadsheetu (Soubor » Vytvořit kopii). Při vytváření kopie je nutné být přihlášený ke Google účtu.
- Product key (B2): je unikátní textový řetězec, ke kterému se váží zakoupené moduly.
- Notification e-mail (B3): slouží k posílání notifikací ohledně běhu skriptu. Můžete zadat více e-mailových adres oddělených čárkou.
- Web name (sloupec A): libovolné pojmenování klienta.
- Spreadsheet url (sloupec B): url adresa spreadsheetu, do kterého se budou vypisovat data. Doporučuji mít pro každého klienta samostatný spreadsheet.
- Sheet name (sloupec C): název listu ze spreadsheetu vloženého do sloupce B.
Incremental backup (sloupec D)
- Zadejte TRUE nebo FALSE.
- TRUE: data jsou přírůstkově ukládány. Stačí jednou naimportovat historická data (např. days back 730) a poté můžete days back (sloupec G) snížit třeba na 15 dní. Je zbytečné každý den dotahovat historické období.
- Přírůstkové ukládání na úrovni kampaní funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign ID (automaticky dotahuje Cost Import z administrace reklamního systému). Pokud se kombinace již ve spreadsheetu vyskytuje, pak se na daném řádku aktualizují metriky: cost, clicks, impressions, conversions a conversions_value. Dále se aktualizuje i campaign name. Pokud tedy dojde k přejmenování kampaní, pak nedochází k duplikaci nákladů, ale název kampaně se za dané období aktualizuje.
- Přírůstkové ukládání na úrovni účtu funguje na základě Web name (sloupec A), Source / Medium a Campaign name (to je buď prázdné, nebo si můžete v config spreadsheetu zvolit libovolný název).
- FALSE: sheet se po každém spuštění skriptu nejdříve smaže. Vhodné například pro datový CSV feed, kde se bude denně aktualizovat třeba posledních 30 dní.
CSV Folder ID (sloupec E)
FTP connection (sloupec F)
Nastavení modulů
Převod měn (Exchange rate)
Aktuální kurz je získáván díky spreadsheet funkci GoogleFinance.
příklady:
- převod z CZK na EUR: =GoogleFinance("CURRENCY:CZKEUR")
- převod z EUR na CZK: =GoogleFinance("CURRENCY:EURCZK")
- nic přepočítávat nepotřebuji: 1
Úprava názvů kampaní
- Sloupec Lower case:
- TRUE » název kampaně malými písmeny
- FALSE » ponechá původní velikosti písmen
- Sloupec Diacritics:
- TRUE » ponechá diakritiku
- FALSE » odstraní diakritiku
Filtrace
- Filtry podporují regulární výrazy na úrovni kampaní.
- Sloupec TRUE/FALSE:
- TRUE » obsahuje
- FALSE » neobsahuje
- Je důležité mít správně pojmenované kampaně, aby při použití více filtrů na jednom účtu nedocházelo k duplikaci nákladů.
příklady: